Dietou boj nekončí

Jak by měl vypadat váš jídelníček potom, co jste zhubli a obáváte se jojo efektu? Málokdo si uvědomí, že redukční dieta je mnohdy podvýživa a z dlouhodobého hlediska je pro organizmus devastující. Proto je nutné co nejdříve sáhnout po vyvážené, nutričně hodnotné stravě, abychom si udrželi váhu a přitom nehladověli.
pečená stehna
Tajemství spočívá ve správné kombinaci.
1. Pocit sytosti
Důležitý je především pocit nasycení. Nízkou sytivost mají ovoce, zelenina, med, rýže a mléko, naopak bílkoviny, vláknina a tuky zasytí nejvíce. Zařaďte do svého jídelníčku potraviny s vysokým obsahem bílkovin, vody, vlákniny a menším množství tuků, které se déle zdrží v trávicím traktu. Konzumujte potraviny s nižší energetickou hodnotou, kterých můžete sníst větší množství, obzvlášť zeleninu a ovoce, drůbeží maso, ryby a libovou šunku, vařené luštěniny, vejce, nízkotučný tvaroh. Zaplní objem žaludku a neobsahují mnoho kalorií.
2. Nezbytné živiny
Pro start do nového dne je nutné dodat organizmu energii v podobě sacharidů. Rozdělte je na dvě části: sacharidy v podobě müsli nebo obilninových kaší a sacharidy v ovoci. Čím více sníte ovoce, tím méně spotřebujete energeticky vydatnějších müsli. Vyhněte se instantním potravinám, čokoládovým cereáliím, slazeným jogurtům a výrobkům z bílé mouky a cukru, jejich vysoký glykemický index způsobí, že vám brzy vyhládne.
Zařaďte svačiny mezi hlavní jídla. Kombinujte ovoce nebo zeleninu s bílkovinami, které se déle tráví. Ovoce na svačinu doplňte například nízkotučným tvarohem, případně ještě ořechy, nebudete mít pocit hladu jako po snězení samotného ovoce.
Oběd začínejte polévkou. Výborné jsou husté mixované zeleninové polévky, tzv. krémy. Hlavní jídlo by se mělo skládat především z bílkovin a zeleniny, přílohami raději šetřete.
Také k večeři si dopřejte méně sacharidů v podobě pečiva, raději volte bílkoviny a zeleninu, klidně i tepelně upravenou. Ideální je kombinace zeleniny s nepříliš tučnými sýry.
krájené ředkvičky
3. Hodně vody, hodně vlákniny
Vlákninu se snažte vpašovat do každého jídla. Nezanedbávejte ani pitný režim, vynechejte však slazené nápoje nebo používejte alternativní sladidla jako agávový sirup, slad či stévii. Prostě .